lunes, 13 de febrero de 2017

Veritat o mite?

Bloc temàtic 1. El pensament científic

Tornant al tema dels mites..ems hen adonat que estem envoltats de mites en la societat que vivim? A l'escola, al carrer, a la familia....

LLavors sabent aixo hem de tenir empconte pel que estem envoltats i que no sempre es veritat el que diguen. Encara que de vegades ens aferrem al fet  que si ens ho ha dit un familiar volgut o un prefessor és cert. Peró CUIDADET!, perque no és així.

Per aixo perdem quan ens assabentem l'interes per l'après, per l'ensenyament. I això sol succedir sobretot en la ciència, de ahí la paraula "metaciencia", que es considera una disciplina que s'ocupa d'estudiar els mètodes que s'empren per aconseguir el coneixement científic i les formes de validar aquest coneixement. Per ser una ciència que s'ocupa de l'estudi de la forma de fer ciència la hi ha de considerar una "metaciència".

Com és posible que desprès d'anys densenyament hi ha alumnes que han rebut instruccions de ciencies de manera molt sempblant i errónea a altres que no han rebut o rebut molt poca? (Act.7). Aleshores això és causa del que hem comentat abans, a la presència de les mites, que la gent es deixa portar per ells i es produeix un ensenyament incorrecte, influenciat. Per això si a un nen petit ho influenciem i le diem que la ciència és avorrida, doncs pot ser que de major segueix pensant el mateix i no li vingui de gust estudiar-la.

Finalment després dels mites, en la última sessió de classe vam utilitzar un joc en línia sobre la naturalesa i la ciència am l'aplicació: Kahoot.(Act.8). Considero que és una bona forma d'aprendre a l'aula jugant, perquè per als nens és la millor forma que aprenen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario