Bloc temàtic 1. El pensament científic
A que poden ser degudes les dificultats en l'aprenentatge dels coneixements científics? Com o que manera podríem superar-les?
Les dificultats en l'aprenentatge de coneixements científics vénen condicionades per la mateixa persona, l'entorn o de qui ensenya aquests coneixements. És a dir a l'hora de transmetre coneixements, d'ensenyar, és important la manera en com transmetem aquests coneixements.
Abans de tot hem de conèixer els factors que influeixen per dur a terme la tasca de les ciències en els nens d'Educació infantil (Act. 1), i són:
- conèixer els seus interessos
- fer experiments, manipular
- motivar-los
- aprenentatge basat en el joc
- fer un racó de les ciències
- conèixer el seu entorn
- fer ús dels recursos (humans, materials i personals)
- fer ús dels nostres coneixements
- tenir una imatge positiva de la ciència
A l'hora d'ensenyar ciències sempre cal tenir una visió optimista i ganes d'ensenyar. Ja que a l'hora de transmetre els nostres coneixements , pensaments i fins i tot sentiments als nens ens facilitarà la tasca d'ensenyar. I també els nens aprendran amb mes ganes i millor. D'aquesta forma si el resultat és positiu l'alumne aprendrà però en moltes ocasions el professor també aprendrà amb l'alumne.
Però moltes vegades nosaltres mateixos estem condicionats a l'hora d'ensenyar per com ens han ensenyat a nosaltres.
"Forma d'ensenyar = forma de transmetre"
A continuació, que paraules o frases expressaria la teva actitud cap a les ciències?(Act.2). Al fet que es deu la teva actitud cap a les ciències? (Act.3).
Una bona activitat per expressar la resposta dóna aquestes preguntes és la que vam fer en classe. Amb posits en la part superior escrius la paraula o frase i en la part inferior escrius la causa. Després un a un compartim els nostres pensaments i sentiments pegant-los en la pissarra.
Indagant en aquests temes per la xarxa, he trobat aquest vídeo que em resulta molt interessant d'una manera de com ensenyar ciència:
No hay comentarios:
Publicar un comentario