Com és l'estructura de totes les coses?, com podem saber-ho?, com podem classificar la matèria?
Conèixer com i que estan formats els materials per fora ens ajuda a conèixer-los per dins, i conèixer els materials per dins ens ajuda a conèixer-los per fora.
Per explicar aquesta teoria posem en pràctica aquesta activitat. (Act.1): Anomena objectes, material, o substancies que semblen molt diferents. Tracta de trobar algunes propietats comunes a tots.
Vam fer l'activitat en classe i va sortir una gran llista de materials, objectes i substàncies. Podem observar que són tots molt diferents però són matèria, que estan formats per molècules que al seu torn estan formats per àtoms.
Que fa que un àtom sigui diferent d'un altre?. Doncs depèn del nombre de protons,neutrons i electrons. Però el que més va ha fer que sigui diferent serà el nombre de protons perquè estan al nucli i és la part menys accessible.
Al final de l'activitat ens vam adonar que van sortir moltes substàncies solgudes, algunes líquides i amb prou feines gasoses. Això és perquè la gent pensa que els gasos no tenen massa ni ocupen lloc. Però això no és veritat. És una falsa creença.
Gràcies a això vam aprendre i recordem els estats de la matèria que són sòlid, líquid i gasós. Però hi ha estudis que hi ha un cuerto element que és el plasma.
Bé, continuant amb l'estudi de la matèria, realitzem una activitat que pot ser adaptada per a infantil, en la qual ens vam adonar que es pot aprendre també jugant i manipulant (Act.2):
A partir d'una sèrie d'activitats, en cadascuna d'elles calia classificar els objectes que havien davant de nosaltres. L'activitat estava formada per diverses activitats i anàvem rotando d'una en una amb un temps establert.
En conclusió, ens vam adonar que gairebé tots els grups d'objectes es podien classificar per: forma, grandària, color, material, i textura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario